in Blog

5 tips voor een sterke Google Post

Google Posts is de nieuwste functie van Google Mijn Bedrijf. Het is een ideale toevoeging voor bedrijven die hun lokale vindbaarheid willen verbeteren. Met Google Posts kun je content direct zichtbaar maken in onder andere Google Search en Google Maps. Om het maximale uit je Google Posts te halen kun je de onderstaande 5 tips gebruiken.

Leestip voor als je Google Posts nog niet kent: Google Posts: de nieuwste functie van Google Mijn Bedrijf

#1. Promoot de juiste content

Lukraak content op Google Posts plaatsen heeft weinig zin. Kijk kritisch naar de content die je op de plank hebt. Waar heeft je doelgroep nou écht wat aan? Heb je aankomende maand een mooie kortingsactie? Prima als Google Post! Zomaar een artikel plaatsen in de hoop te kunnen scoren in de zoekresultaten? Liever niet. Het plaatsen van Google Posts heeft (nog) geen effect op de organische ranking van je content.

#2. Benut je intro

Het Knowledge Panel van Google Mijn Bedrijf geeft je de ruimte om je Google Post te promoten in 100 tekens. Zorg er dus voor dat je pakkende intro schrijft. Gebruik je meer dan 100 characters in je intro, dan breekt Google je bericht af. Zonde toch? Hou je dus aan de voorgeschreven lengte.

#3. Gebruik de juiste afbeelding

Geen Google Post zonder afbeelding. De ideale afmeting voor een afbeelding bij een bericht is 750×750 pixels. Google weigert afbeelding die kleiner zijn dan 250×250 pixels. Zorg er trouwens voor dat de afbeelding die je plaatst gecentreerd is. Zo voorkom je dat Google je plaatje ongelukkig ‘afknipt’. Voorbeeld: plaats alleen een foto van jezelf als je gezicht in het midden van de afbeelding staat. Het zou jammer zijn als je digitaal wordt onthoofd.

via GIPHY

#4. Maak gebruik van UTM-tags

Wie serieus bezig is met webanalytics, wil natuurlijk graag weten hoeveel mensen op zijn Google Post klikken. En omdat Google Posts niet automatisch worden gesegmenteerd in Google Analytics, is het aan te raden om UTM-tags mee te geven aan de links die je plaatst. Dus deel niet www.naamvanjedomein.nl, maar www.naamvanjedomein.nl//?utm_source=GoogleMyBusiness&utm_medium=Organic&utm_campaign=Posts.

Marketingtip: Maak je eigen UTM-tags met de Campaign URL Builder van Google

#5. Post veel en vaak

Je kunt maximaal 10 Google Posts plaatsen. Deze worden een week na publicatie door Google zelf weer verwijderd. Het is dus van belang om continu relevante Google Posts te maken en te publiceren om zo meer traffic naar je website te realiseren.

Gerelateerde artikelen